اولين قدم انتخاب هاست و دامنه ميباشد که بايد متناسب با زمينه فعاليتتان تعيين شوند. مواردي که بايد در اين قسمت رعايت شوند، همچون استفاده از کلمه کليدي در نام دامنه و ديگر موارد را به صورت مفصل در مقاله ي “تاثير دامنه بر سئو” بيان کرده ايم.
پس از آن، نوبت به قالب و طراحي ظاهري وب سايت ميرسد. بهتر است که در اين مرحله از قالبهاي آماده استفاده نکنيد و براي سايتتان يک قالب اختصاصي طراحي کنيد. در بخش فاکتورهاي سئو در طراحي سايت حجم فايلها در قالب و تاثير آن بر سرعت سايت را برايتان شرح داده ايم.
مرحله آخر توليد محتواي منحصر بفرد و غير تکراري، و پس از آن فعاليت در شبکه هاي اجتماعي است. براي توليد محتوا نيز اصول خاصي بايد رعايت شوند که در اين پست تنها به آن اشاره کرده و از توضيحات مربوط به آن پرهيز مي کنيم.
توليد محتوا چه نقشي در کسب رتبه در صفحه اول گوگل دارد؟
شايد بسياري از شما جمله معروف بيل گيتس « Content Is King » که قبل از بوجود آمدن گوگل آن را گفته شنيده باشيد. محتوا يکي از مهمترين فاکتورهاي سئو بشمار ميرود و بايد به دقت بررسي شود. هنگامي که گوگل به تازگي فعاليت خود را شروع کرده بود، براحتي با تکرار کلمه کليدي در متن در صفحه اول گوگل حضور پيدا کنيم و اين موضوع، پس از گذشت زمان کوتاهي اعتراض کاربران را با خود به همراه آورد. از آن زمان به بعد حساسيت گوگل نسبت به محتوا بيشتر شد و الگوريتم هاي مختلفي براي جلوگيري از سوء استفاده از آن ارائه شدند. يکي از مهمترين آنها، الگوريتم پاندا بود که در سال 2011 براي مقابله با محتواي تکراري و کپي بوجود آمد.
در حال حاضر با توجه به حساسيت بالاي گوگل نسبت به محتوا، در صورتي که تعادل را در استفاده از کلمه کليدي، هدرها، لينک، عکس و رعايت نکنيد دير يا زود جريمه خواهيد شد. يک محتواي مناسب همانقدر که ميتواند .نقش مثبتي در سئو سايت شما ايفا کند، در صورتي که غير اصولي باشد ميتواند کاملا تاثير مع داشته باشد و اعتبار سايتتان را کاهش دهد.
درباره این سایت